کوثری: آمریکا به دنبال پایان جنگ نیست/ واشنگتن می‌خواهد منطقه را در حالت ترس از اسرائیل نگه دارد – خبرکده
سیاسی

کوثری: آمریکا به دنبال پایان جنگ نیست/ واشنگتن می‌خواهد منطقه را در حالت ترس از اسرائیل نگه دارد

تاریخ انتشار: کد خبر: ۴۰۵۸۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت اجرای کامل تفاهمنامه، شکست آمریکا در تاریخ رقم می‌خورد.

به گزارش خبرکده به نقل از خانه ملت، اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گویی، در واکنش به تحرکات نظامی هوایی ارتش تروریستی اسرائیل در اطراف ایران و هشدار جدی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) نسبت به آن گفت: صهیونیست‌ها جرثومه‌هایی هستند که به هیچ قانون و تعهدی، پایبندی ندارند. این رژیم که زاده آمریکا و انگلیس است، صرفا برای جنگیدن ایجاد شده و جنگ، وجود و هستی آنهاست که قابل تغییر نیست.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ما تفاهمنامه‌ای با آمریکا به امضا رسانده‌ایم که یکی از بند‌های آنها مهار اسرائیل است، اما حتی خود آمریکا نیز قادر به این کار نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته آمریکایی‌ها نیز می‌دانند اگر این تفاهمنامه به سرانجام برسد و تمام مفاد آن اجرا شود به معنای شکست آمریکا در تاریخ است ضمن اینکه آمریکایی‌ها به دنبال پایان جنگ نیستند چرا که همه دنیای آنها وابسته به جنگ است.

کوثری افزود: از سوی دیگر پایان جنگ در جبهه لبنان چیزی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند چرا که قصد دارند همواره منطقه را در حالت ترس از اسرائیل نگاه دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: بیانیه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) حکایت از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح برای دفاع از تمامیت ارضی میهن دارد و هرگونه تهدید و تحرکی قطعا با پاسخی سخت همراه خواهد بود.

قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تحرکات و حضور هواپیما‌های نظامی ارتش تروریستی اسرائیل در آسمان برخی کشور‌های همسایه به سمت ایران اقدامی خطرناک و تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران بوده و چنانچه آمریکا قادر به مهار و کنترل اسرائیل نباشد، جمهوری اسلامی ایران هرگونه تهدیدی را علیه خود تحمل نخواهد کرد و پاسخ به این اقدامات خطرناک را حق خود می‌داند.